uppdatering

Länge sedan man skrev något nu, men det har kännts som om tiden har stått stilla de senaste 3 månaderna. Inte speciellt mycket har hänt och skolan är pausad. Först vecka 14 börjar min kurs och fram till dess så försökar jag komma ikapp det jag syndat tidigare i skolan. Samtidigt vikarierar jag extra i en skola samt på en videobutik för att få ihop till brödfödan. csn pengar har vi inte längre, skönt att slippa låna pengar varje månad. Detta kan vi göra då min kära Y jobbar heltid numera och har lagt studiemässan på hyllan. Det negativa med att inte studera är ju att vi inte kan bo kvar i studentlägenheten för all framtid (vi hade planer på att studera livet ut men vi ångrade oss). Så troligtvis tar vi vårt pick & pack och flyttar till Huddinge första Maj. Rättare sagt hem till mamma & pappa. Kommer att bli en bra sommar där vi kommer få vara helt lediga ifrån jobb vilket vi VERKLIGEN behöver!! Och att bo hos mina föräldrar kommer att gå jättebra, dessutom är det fram till September bara..

För övrig info har jag satt i halsen igen, några gånger till och med, men inte i närheten så kraftigt som den j**la kebaben. Läkaren tror jag har någon sorts ficka ner till matstrupen eller eventuellt ärrbildning. Så det ska dom kolla upp med kamera. Fram till dess så ska jag tugga ordentligt och äta små tuggar! Det är inte det lättaste för en så glupsk pojke som jag.

Om 10 dagar så är det dags för en ny ansökan till polisen och det blir min tredje. Den andra ansökan håller på att "granskas" just nu. så om det kommer en massa konstiga människor till pliktverkets tester kankse man har en chans, runt Juni får jag besked om det.

Jag och Y har i dagarna bokat en resa till Italien, den 5 Mars flyger vi till Milano med ett gäng kompisar. Sen på lördag så åker jag och en kompis ner till Rom och ser på Roma - Udinese... Ska bli riktigt nice! Romas hemmaarena tar ca 80,000 personer, kommer bli mäktigt! sen flyger vi hem på Måndag först då jag vill ha en heldag att gå omkring i Rom. Någon som kan tipsa om något man bör se i Rom? Eller i BOlogna kanske då vi kommer vara där i 2 dagar också...?

Sen så har jag haft svårt att sova de senaste dagarna. Panikångest säger läkaren! Så då är det bekräftat! 30-årskrisen är ett faktum! Jag är typ orolig för att gå över gatan för då kan jag bli påkörd och alla år fram till denna dag är borta och menigslösa! Låter helt absurt (och riktigt så illa är det inte,,än? ;-) Men faktiskt så känner jag att livet är skört och rätt kort när man tänker efter. Alla runt omkring mig har barn och är gifta men jag är inte klar med mina studier än, och ska flytta hem till mamma & pappa igen hmmm. Tack och lov att man har hittat sitt livs kärlek iaf! Men livet är inte rikrigt som när man var 20år och helt odödlig! Eller de där orden mamma hatade att jag alltid sa: Men mamma det händer aldrig mig! Jag hoppade fallskärm, åkte ner på en flotte från ett 7 meters vattenfall, bungyjump och en massa massa dumheter med livet på spel... Får börja tänka mera positivt. Glaset är inte halvtomt det är halvfullt! Jag är mitt uppe i livet, den bästa tiden som jag delar med den bästa människan, så man borde ju bara njuta!

Kommentarer
Postat av: mamma

Förstår att det kan kännas hur jobbigt som helst att måsta flytta men jag försäkrar er att ni kan njuta av varandra och bara ta det lungt i sommar,vi ska inte vara ivägen. Sen till din 30-årskris av egen erfarenhet(hade min vid 40)så vet jag att det blir bättre,så håll ut och luta dig mot dina nära ock kära vi finns ALLTID här för dig.Sist men inte minst NI gör rätt i att åka på en minisemester det är ni värda.Kram Mamma

2009-02-05 @ 15:06:08
Postat av: Lois

Aaaaw mitt livs kärlek så underbart. Tänk på att om 50% av de du känner kör vällande mage-volvo-villa-vovve-stuket så gör 50% det inte.



Du är världens bästa svåger. Kram.

2009-02-08 @ 19:00:10
URL: http://babytalkischeap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0