Svensexa

Idag ska jag iväg och planera en svensexa. Fler och fler kompisar börja gifta sig och man böjar faktiskt bli lite sugen på att fråga "frugan" om vi inte också ska gänga oss.. Frågar jag ordagrant "vill du gänga dig" är jag iofs inte säker på att hon svarar ja. Men jag vill vänta med frieri och giftermål (och barn) tills den dagen jag börjat jobba. Åldern har jag men inte livssituationen som behövs "enligt mig".
Men vad ska man göra på en svensexa? Så många olika röster och förslag finns att det är omöjligt att göra alla nöjda. Men egentligen handlar det väl om en sak, att göra den blivande maken nöjd. Jag vill att vi tillsammans gör något roligt och att vi alla minns denna dag som något roligt. Några vill åka till Ryssland och supa, andra vill knyta ett rep runt magen på honom och släpa honom efter en bil i 100km... hmm förnedring har aldrig riktigt varit min grej!

Lutar åt att det blir kolmården på dagen där han får göra olika uppdrag, sen till eriksdalsbadet för att baby-catch (vilket innebär hopp från 10m svikten sittandes på ryggen på ett proffs. Denna voltar sedan ner i vattnet scary!) Sedan relaxar vi alla på badet med lite  bastu. Sedan har vi en lucka där vi tänkte göra lite klassisk paintboll eller dylikt. Kvällen avslutas på golden hits för en show och middag där vi även kommer tvinga upp "offret" för en karaokie låt he he ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0