Push it!

Helt otroligt egentligen hur man kan pressa sin kropp till det yttersta. Var nere på gymmet precis och tänkte att det var dags att prova springa 5km. Har nog inte rört mig en sådan lång sträcka oavbrutet på 6 år. Efter 1km sa kroppen till genom en lömsk röst i huvudet "R... vad sysslar du med egentligen, kliv av bandet nu för f*n och ta taxi hem, och stanna vid pizzerian på vägen hem och köp dig en oxfilé pizza med extra mycket bea-sås, e du värd mannen!" Men skakar frenetiskt på huvudet och försöker få bort den "onda" rösten.
Efter 2km var rösten inte lika snäll "R... om du inte slutar springa nu så ska du få fan, ska se till att varenda muskel (hmm senor i mitt fall) kommer värka så mycket att du inte kommer att kunna röra dig på 2 dagar"
Nu skakar jag så mycket på huvudet så att svetten stänker på personen som springer på bandet bredvid.
Efter 3km tystnar plötsligt musiken på gymmet, allt blir tyst och jag får tunnelseende, och längst fram i tunneln är det en stor färgspiral som snurrar i alla dess färger som finns sen hör jag  "OK R... Stannar du inte upp nu så ska jag se till att stanna dig, känner du hur hjärtat pumpar och hur det känns som om hjärtat ska ploppa ur bröstkorgen? Det är jag som gör det, och tro mig, jag har resurser att se till att pumpen din exploderar. Så gör alla en tjänst och kliv av nu". Jag börjar nu dunka huvudet hårt i ställningen till löpmaskinen och pustar allt högre i hopp om att skrämma den lömske rösten. 
Efter 4km är det tyst, inte ett ljud inne i huvudet. Blev nu så rädd att jag var tvungen att stanna bandet, hade jag chockat ihjäl min stackars kropp? Efter några sekunder hör jag någon hämta andan häftigt AHHHHhhhhhh. Det var kroppen som kom tillbaka från de döda, och oj oj oj vad den gnällde. MEN jag sprang 4km konstant, jag pressade mig till det yttersta och tystade min svaga kropp. Tränade  sen lite muskler innan jag joggade hem den dryga kilometern, och jag såg in i mitt huvud hur kroppen bara tittade snett på mig och skakade på huvudet och suckandes sa "Ja men spring då, visst! Men lova att efter dina fystest kan vi väl snälla ta en semester på en 6 år igen, snälla?"  hmm vi får väl se, jag gillar ju det här faktiskt. Vägde mig för första gången på typ 2 veckor, och jag hade gått ner 3,5kg :-) skönt att det faktiskt ger resultat! Men imorgon är det svensexa och jag tror nog jag ska unna mig några öl, är både jag och min kropp värd

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0