Nackskott

Söndag klockan är runt 13:00, då händer det........
Plöstligt sa det bara PANG, jag tog mig för nacken och smärtan var omedelbar! Jag hade fått ett nackskott ! Vem hade skjutit mig i nacken? Galningar!!!! (hörde precis att man inte kallar det för nackskott utan nackspärr, men varför heter det ryggskott och inte ryggspärr hmm?)

Gör så himla ont!! Fattar inte vad jag gjort. Kan ju iofs bero på att jag somna alldeles bredvid den öppna balkongdörren när jag kom lite salongsberusad på lördagsnatten. 
Låg på sängen hela söndag förmiddag och tog igen mig efter svensexan som varit på lördagen, klockan 17:00 var jag tvungen att gå iväg och jobba fram till midnatt *jobbigt*. Från klockan 7 på lördag morgon till 2 söndag natt höll vi igång. Kanske tur att jag hade tagit på mig ansvaret att köra en av bilarna under dagen och inte började dricka öl försen 16:00. Då var redan 80% av fältet lagom pruttfulla! Dagen blev iaf en hit, och "offret" var MYCKET nöjd med dagen. Hoppas bara han hinner nyktra till innan bröllopet, tveksamt med tanke på hur full stackarn var framåt småtimmarna (bröllopet är om 3 veckor btw)

Nu ska jag krypa ner i sängen och se på "we own the night" en ny film med mark wahlberg, och så ska jag spärra upp rådjursögonen och oja mig extra högt över min smärtande nacke så att sambon hör,för då kanske middagen serveras på en bricka i sängen helt utan någon som helst insats från min sida :-)

Appropå ont. Man e bra kaxig som kille ibland, men när det väl gäller är man mus! Tänker på programmet barnmorskorna som går på tv nu där man får följa olika par som föder barn. Vissa skriker rejält ut sin smärta (förståligt med tanke på utrymme kontra storlek vid födseln). Men iaf, sambon är lite orolig för att föda barn och den smärta som följer.
(sambon=s)-Asså tror inte jag vill ha barn
(jag)-Sluta löjla dig
(s)-Men jag är rädd för att föda, jag är så rädd för smärtan. Vill du leva med mig fastän vi inte skaffar barn?
(nu borde man ju vara en stöttande pojkvän och säga något snällt men.....)
(jag)-NEJ! Du är löjlig nu, kvinnor FÖDER barn. Det är ni gjorda för, jag skulle gjort det åt dig om jag kunnat..(kaxig såklart med att lova saker då jag vet att kommer slippa hålla mitt löfte) Lite smärta får man ta för den goda sakens skull! Så tyst nu och massera mina rygg och mina axlar för dom gör såååå ont, ajajaj ojojoj vad det gör ont ahhhh jag vill bara döööö.. Jag orkar inte mera, du skulle bara veta hur ont jag har älskling i nacken nu asså!! SÅÅÅÅÅ synd om mig---

Snacka dubbelmoral! Jag tycker hon e löjlig för "lite" smärta vid födsel, samtidigt som jag ojar mig järnet för nackspärr. Men ni vet vad man säger: -Ni tjejer skulle bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld!-

Hoppas iaf att sambon ångrar sig och visst vill ha barn, trots smärtan. För trots allt lovar jag att vara där och massera dina axlar och rygg, eller vad du vill att jag ska göra när det är dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0