Grattis alla blivande poliser

Idag har alla de som sökt till polisutbildningen med start Aug 2008 fått sina antagningsbesked. Några runt om i Sverige känner nog att denna dagen är den bästa i deras liv (iaf en av de bästa) medans andra stackare fått ett nekande besked. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste kännas att ha kommit så långt och sen falla på målsnöret USCH! Hade faktiskt gjort i ordning en ansökan redan till denna omgång, men hann inte få ordning på mitt simintyg tyvärr.

I början av Juni är det iaf dax för mig att visa vad jag kan på fystesterna. Är rätt nöjd över att ha kommit så här långt, 7200 som sökte och nu är vi nere på 2200 cirka. Men endast 350st kommer att få plats på utbildningen, typ 500 mindre från denna antagning till Aug 2008. Moderaterna känner att dom uppfyllt kvoten med 20,000 poliser till år 2010, gahh detta stärker ju inte direkt en eventuell röst i framtiden. 

Skolan känns ju inte speciellt rolig just nu heller!!! Vill bara bli polis nu jue. 

Imorgon är det kvartsfinal i ishockeyn och äntligen börjar matcherna gälla något! Sverige mot Tjeckien 19:00 tror jag det var, då kommer Sverige sopa banan med Tjeckenikerna... 5-3 till Sverige tror jag på, sambon tror på 4-3 eller 4-2, ja vi får väl se!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0