Elitloppet

idag var jag på solvalla och elitloppet, eller rättare sagt så var det elitloppshelg med V75 idag. Först imorgon är det dags för riktiga elitloppet. 700:- hade jag med mig i förhoppning att vinna storkova! Man kände sig dock rätt liten i kön för att få spela. 50:- på häst nummer 5 tack, sen kommer nästa i kön med en liten smajl och säger, 10,000:- på nummer 5 tack.....  Hmm sjukt hur mycket pengar som sätts i omspel en dag som denna, tror att det rör sig om 100 miljoner som omsätts bara på hästar denna dag. Sen när häst 5 galopperade direkt tänkte jag på karln som log så snett på mig innan, och kände en viss segersötma iaf. Jag gick back 50:- men han 10,000:- alltså är jag 9950:- upp på den självgoda herren ha ha ha skrattar bäst som skrattar sist. Men ärligt så sved det nog mer för mig än för honom i plånboken. Solen sken också med all sin kraft, tyvärr stod jag på ett blåsigt tak och njöt av sommaren och kände inte hur huden sakta brändes bort försen det var försent :-( Röd som en kräfta är jag och ont gör det!

Just nu sitter jag hos en kompis och tittar på italienska cupen och ser Roma leda mot Inter med 1-0 FORZA ROMA! Samtidigt på grannkanalen så pågår melodifestivalen för fullt.... Min fråga: Vem bryr sig?

Kommentarer
Postat av: Fia

Uppdatering?

2008-05-30 @ 16:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0