påsk

Idag börjar alltså påsken! Iväg till svärföräldrarna och sova över. Upp på frdag morgon för att köra till mina föräldrar, hem sent på kvällen sen upp på lördag för att jobba, sen hem och plugga hela lördag kvällen för kommande redovisning på Tisdag. Upp söndag morgon och jobba, bort på middag söndag kväll. Sen blir det till att plugga järnet hela måndagen. Ahhh skönt med lite röda dagar, NOT!

Fick en förfrågan om jag kunde vicka på en trä- och metall slöjds lektion, och visst kunde jag det! Perfekt sa läraren du räddade mig verkligen, vill inte ha någon som inte kan så det är perfekt att du kan (smickrande ord). Senare idag när jag kommer hem så hittar jag ett brev ifrån polismyndigheten "kallad till skrivning i svenska den XXX" så klart att det krockar med den dagen jag ska vicka huhhh!! Otur kan man säga! Så nu måste jag ringa upp och säga att jag inte kan,  fastän jag lovat.....

Kan i alla fall inte bli nedstämd, är sååååå glad att jag äntligen ska prova på mina chanser till att bli polis! Jag kommer att bli en sån bra polis tror jag, eller rättare sagt VET jag :-)
Dock har jag läst runt lite och sett att dom kommer ta in betydligt färre till utbildningen Januari 2009 än vad som gjorts under 2008. Istället för ca 800st tar dom nu in ca 400st. Men är det meningen att jag ska bli polis så klarar jag mig igenom iaf.

Kuddarna som jag köpte blev en succe, sambon uppskattade påskpresenten och vips så låg man på stort plus!

Nu är det dags att skrapa rutan på bilen och köra ett antal mil, antar att det kommer vara mycket trafik. Hoppas bara inte att det är halt, min snälla pappa har bytt mina vinterdäck til sommardäck då han sa att det garanterat inte kommer mera snö för 2 veckor sen. Kära pappa har du glömt bort uttrycket "aprilväder"

Trevlig påsk!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0