Första gången

Detta är alltså första gången för mig. Så varför skriver jag en blogg? Vad kan jag ha för viktiga saker att skriva om då? Antagligen så har jag inte speciellt viktiga saker att skriva om men som mitt liv ser ut just nu kan jag behöva lite struktur. Och struktur i detta fallet blir att skriva ner mina tankar och återberätta saker som jag anser att kanske andra får ut något av också!

För det första vill jag bara berätta att jag skriver som en kratta ibland, detta är tyvärr medfött och kommer inte försvinna....

Nu om mig! Jag är 28 år UNG , rent framgångsrikt är jag dock 18 år. Jag har studerat i ca 8 år nu och bor i en studentlägenhet i Stockholm. Att jag läst i 8 år beror på att jag hoppade av gymnasiet under år 1 och började senare att jobba. Har haft många olika jobb men aldrig något jag riktigt trivts med. Så en dag beslöt jag mig för att bli lärare, detta då jag älskar att jobba med människor!
 
Jag hade personligen haft det mycket tufft i skolan och fick inte alls den hjälp jag hade behövt. Jag vill inte att andra ungdomar ska få så extremt dåliga lärare som jag hade utan jag vill kunna ge alla en bra chans i livet. 
Så det var bara att börja på komvux och läsa upp ämnen. Gick även på suveräna kunskapslyftet när det fanns, idag tror jag inte den utbildningen finns tyvärr. så efter ca 3,5 år och 1 högskoleprov senare så hade jag det som behövdes för att börja på lärarhögskolan. Började där hösten 2004 så till julen 2008 har jag läst i 4,5 år och skall vara färdig lärare inom SO på grundskolans senare åldrar samt trä- och metallslöjd.

Allt bra än så länge men........ jag tror inte jag vill bli lärare längre! Jag hoppas att jag bara fått separationsångest från livet som student. Klivet från att lära sig till att lära ut är skrämmande för mig.

Så jag är alltså snart 30 år, jag har inte haft en spec stor inkomst sen jag var 21 år. Jag har väldigt luddiga framtidsplaner och egentligen ingenstans att bo efter jul. Jag ringer konstant till mamma mitt i månaden och lånar pengar som jag lovar att betala tillbaka om några dagar, men hon får alltid vänta fram till lön/csn. Jag älskar att spela poker på nätet och att sätta pengar på all sorts spel egentligen, men då vinsterna uteblivit de senaste månaderna kostar denna hobby mer än den smakar. Min sambo är väl medveten om mina spelvanor och blir inte glad när jag berättat att jag spelat bort mina injobbade pengar (har ett xtra jobb som ger lite xtra klirr i kassan). Självklart blir hon med all rätt arg, men hon låter ju faktikst som en mamma när hon skriker och säger hur dum jag varit, så alltså jag känner mig som 18 år.



Skulle ju egentligen ha studerat nu för på tisdag nästa vecka har jag muntlig redovisning av något som jag inte riktigt har koll på.. Men jag har ju hela helgen på mig, eller rättare sagt måndag kväll.

Nu blir det till att ta en långpromenad till stan för att inhandla lite mat till kvällen, sen klockan 19:30 smäller det! Jag är nämligen ett  stort djurgårdsfan, och ikväll är det en måste match för mitt kära DIF nere i Linköping. Att ishockey säsongen snart är över smärtar i mitt hjärta :-(  enda positiva är ju iofs att fotbollen drar igång snart!!
Hmm funderar på att sätta en slant på djurgården ikväll, dom ger ju över 3ggr pengarna. Måste nog ringa mamma och fråga om en hundring ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0