Kebab

En av de godaste saker man kan äta ute är helt klart kebab! Jag älskar kebab i alla dess former, kebabtalrrik med ris, kebabrulle eller en vanlig kebab. Det senaste jag börjat med är kebabsallad! Massa sallad och mycket mycket köt!! Den bästa av ställen är kebabkungen på södermalm, alltid snabb service och man får alltid xtra av allt om man säger till! Men i fredags provade jag ett nytt ställe som ligger på vägen hem. Det blev en kebab med bröd att ta med efter ett långt och jobbigt pass på jobbet. Det var runt midnatt lördag kväll och mycket (fulla) människor inne på stället. Sagt och gjort han börjar med att värma mitt kebabbröd och lägger sedan upp den på sitt "tillagningsbord" och det är då han gör det!!!! Han slickar på sina fingrar för att kunna få isär pappret där kebaben ska ligga i och sedan tar han med samma fingrar mitt bröd och lägger den mellan papprerna... FY F*N!!!!! ÄCKLIGT!! Ska jag äta hans saliv? Killen kan ju lika gärna ge mig en fransk här & nu tänker jag.... Sen lassar han in kött och sallad och frågar om jag vill ha båda såserna.

(Jag)- Ehhh är det där min kebab?
(handslickaren)-?? JAvisst
(jag)-Då kan du ta och göra en ny tack
(handslickaren)-???
(Jag)-Ja du kan göra en ny kebab åt mig för den där vill jag då inte ha!!!
(handslickaren)-Vad pratar du om
(jag)-Jo, innan du tog i mitt bröd(låter ju illa bara det) så slickade du på dina fingrar.. Jag tycker det är rätt äckligt och vill ha en ny tack
(hansdslickaren)-MEN!!!! Asså----
(jag)-Det är ingen big deal, jag vill bara ha en ny..!!

Jag fattar inte att han ifrågasatte mig där!! Det är ju bara att be om ursäkt och göra en ny, vad är problemet!!! Dessutom var jag riktigt diskret för hans skull och nästan viskade när jag berättade varför jag ville ha en ny. Hans kollega frågade på ett språk jag inte behärskar vad som händer och snart börjar 3 st diskutera högt och ge mig ilskna blickar, men jag vet vad dom pratar om då handslickaren säger något obegripligt och sedan visar sin kollege hur han slickar sina fingrar och sedan pekar på kebaben,. Då ber jag dom sluta snacka skit!
Säger att jag inte dömer honom och att det kan gå fort ibland och man kan kanske glömma bort sig. Men jag vill inte betala för något han slickat på. Då sker det ett mirakel!!! Han ber om ursäkt och säger att jag har rätt.... Ger honom inte rätt att slicka på mitt bröd iofs men han förstod att han hade gjort fel! Man kan ju vara bara undra vad som sker i alla kök när man inte ser kocken tillaga maten. Det bästa är nog att inte tänka så mycket på det, ät och njut är nog det bästa receptet. Men visst är det skrämmande att folk som jobbar med mat inte visar sig bry sig om hygien gentemot kunden!

Det riktigt dumma var att när hans kollega gjorde en ny kebab åt mig gick han från att ha tagit betalt med sina nakna händer till att plocka upp ett bröd åt mig med samma händer.... Mynt som är från tidigt 90tal lär ju inte innehålla några baciller______ Men nu orkade jag inte diskutera, dessutom så for brödet in i grillen efter och jag tror (hoppas hoppas) att alla eventuella baciller brändes ihjäl!

Kebaben var inte specielt god och jag har lärt mig att aldrig ompröva ett vinnande koncept, så kebabkungen vi ses till helgen! 

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad bra att du stod på dig! Man vill helst inte veta vad som sker i restaurangköken utom synhåll. Vårt favoritställe har full insyn i köket från restaurangen. Inget spott o annat äckel där, med andra ord.

2008-08-27 @ 23:14:51
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: mamma

bra där grabben,och lycka till på torsdag/fredag.

2008-08-29 @ 15:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0